tag:blogger.com,1999:blog-454018163267743019.post5741285953779291324..comments2022-04-01T07:42:32.350+03:00Comments on First Lady, savolaista kilpapurjehdusta: R.I.P. FinngulfJanne Whttp://www.blogger.com/profile/13834279719105950456noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-454018163267743019.post-42723469334859156802011-10-27T19:54:23.328+03:002011-10-27T19:54:23.328+03:00Tossa näkee varman rantahuhun ja faktan eron. Mutt...Tossa näkee varman rantahuhun ja faktan eron. Mutta kuten huhuissa yleensäkin, tässäkin oli totta toinen puoli...<br /><br />-jw-Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-454018163267743019.post-9042071240668335742011-10-27T16:40:10.007+03:002011-10-27T16:40:10.007+03:00No ei Swan valitettavasti tunnu myyvän. 2010 liike...No ei Swan valitettavasti tunnu myyvän. 2010 liikevaihto oli alle 1/3 vuosien 2006-2008 liikevaihdosta: http://www.finder.fi/Veneit%C3%A4%20ja%20veist%C3%A4m%C3%B6it%C3%A4/Nautor%20Oy%20Ab%20/PIETARSAARI/taloustiedot/476375<br /><br />FG43 tuli varmasti kalliiksi, mutta FG:n myynti on laskenut kuin lehmän häntä huippuvuodesta 2007 (ensimmäinen FG43 valmistui 2008, jolloin tuli järkyttävä tappio):<br />http://www.finder.fi/Veneit%C3%A4%20ja%20veist%C3%A4m%C3%B6it%C3%A4/Finngulf%20Yachts%20Oy/HELSINKI/taloustiedot/133622<br /><br />FG:llä meni siis myynnillisesti hyvin ennen FG43:sta, mutta silloinkaan ei syntynyt voittoa. Oliskohan kestänyt myynnin romahdusta ilman 43:stakaan? Se on sitten toinen juttu oliko myynnin romahduksen osasyy juuri 43.Joakimnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-454018163267743019.post-26989759109514661182011-10-27T12:26:36.955+03:002011-10-27T12:26:36.955+03:00No näin voisi olettaa, onhan tolla brandillä arvoa...No näin voisi olettaa, onhan tolla brandillä arvoa ainakin nykyisellään. Mutta veikkaan, että näin tapahtuu vasta kuopasta nousun jälkeen. Toivottavasti nimi vaan ei "haalistu" sitä ennen....<br />Varma rantahuhu kertoo, että FG43 -projeti vei firman karille. Ei ole Farrin kynänvedot varmaan huokeita. Ja itselle tuli aikoinaan vähän sellanen "Turun sinappi" -fiilis, kun veivät tuotannon Viroon. Syyt on tietenkin ihan ymmärrettäviä, mutta silti.<br />Pitää vaan toivoa, että esim. FF:n tilauskirjoissa on merkintojä. Swanit ja Balticithan myy, oli tiellä kuoppia tai ei....<br /><br />-jw-Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-454018163267743019.post-76157612318838126402011-10-27T08:10:45.213+03:002011-10-27T08:10:45.213+03:00NO, ei tuo nimi varmaan kokonaan kuole; vaan joku ...NO, ei tuo nimi varmaan kokonaan kuole; vaan joku jatkaa ainakin joidenkin mallien myymistä. Parhaiten noista viime aikoina on myynyt FG 331 ja FG 41, jotka on tehty Virossa. FG 37:n on Puolassa eikä liene paljoa toivoa jatkosta.<br /><br />Kimmo LAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-454018163267743019.post-64605596946375901312011-10-26T15:08:49.945+03:002011-10-26T15:08:49.945+03:00Sanos muuta! Tällaista lukiessa sitä tuntee melkei...Sanos muuta! Tällaista lukiessa sitä tuntee melkein huonoa omatuntoa ajellessaan ranskantuliaisella. Toisaalta rahat ei olis riittänyt edes pienimmän Finngulfin runkoon, joten se siitä....<br /><br />-jw-Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-454018163267743019.post-60971180040812461632011-10-26T14:42:56.939+03:002011-10-26T14:42:56.939+03:00Harvinaisen hienosti muotoiltu lehdistötiedote.Harvinaisen hienosti muotoiltu lehdistötiedote.-jrnoreply@blogger.com