Loppuluovilla emme tehneet reiviä ja meille saattuneet shiftit olivat todella huonoja ja puuskat kovia. Proutsailimme koko ajan ja tuntui, että maaliviiva ei lähene ollenkaan. Sitten G1:n repesi tarttuessaan vendassa saalingin päähän repien snorpin irti useiden metrien matkalta. Nilkutimme maaliin pelkällä isolla ja samalla takaa tulevat veneet tulivat niemenpäästä yhdellä halssilla maaliin. Ikinä ei ole ottanut kisan jälkeen näin paljon päähän. Oppirahat maksettiin rahallisessa, henkisessä ja ihmislihan muodossa kertasuorituksena korkoineen. Paska sijoitus 9/11 oli sivuseikka, mutta tuo numerosarja kuvaa kisaa hemmetin hyvin....
Kotikisassa noustiin ojanpohjalta. Kevyttuulinen kisa, josta ei jäänyt muuta mieleen kuin se, että emme tehneet virheitä, Damski pysyi koko ajan takana ja sijoitus oli yllättävän hyvä 3/15. Ehkä tämä homma opitaan joskus....
Linnansaaren kisa alkoi tyynessä ja pari mailia lähdön jälkeen jäimme saaren taakse tyveneen. Siinä sitten seurailimme kun mm. FE83:t ajalivat alapuolelta ohi. Pääsimme maaliin emmekä olleet viimeisiä, 8/9... Hurraa!!
Leppävirralla tuuli oli jälleen kevyt ja meillä oli suuria vaikeuksia löytää luovilla vauhtia tai nousukulmaa. Räpelleltiin kuitenkin kunniallisesti maaliin sijoituksella 5/6.
Kuopiossa ajeltiin taas kerran sivutuulessa melkein koko kisa. Meripurje taikoi G1:n ihme kyllä kasaan ja taas oli heitää "mustaa jöötiä" keulaan. Tuuliolot vaihtelivat melkoisesti ja yhdessä salmessa pidettiin oikein kunnon tuuliarpajaiset. Rouva Fortuna oli meille melko suosiollinen ja loppupätkälle lähdettiin Sigmund-X:n rinnalta. Trimmit olivat kuitenkin jostain syystä viturallaan ja Jammu teki meihin sen verran kaulaa, että tasurilla hävisimme 6 sek. Tai siis väärällä tasurilla. Oikealla LYS-luvulla olisimme olleet 3/8, nyt olimme 5/8. Että tämäkin piti munata. Olin kuullut huhuja LYS:n laskemisesta, mutta kun katsoin VSSR:n lähtölistaa, LYS oli 1,29. Tulosluettelossa en kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta siellä LYS olikin 1,28. Eli lähes koko kesän annoimme paskojen suoritusten lisäksi 36 sekkaa / tunti lisätasoitusta. Sillä tavalla!!
Lappeenrannan 24 H kisasta en viitsi kommentoida mitään. Näitä voi lukea alaikäisetkin......
Kausi päättyi Puumalan Rokansaaren ja Ristisaaren Maljaan. Oli ilo ilmoittautua kisaan oikealla LYS:llä. Hieno formaatti; Banaanirata ja kaksi lähtöä. Eka lähtö meni pipariksi jumittuneen isopurjeen skuutin takia ja jäimmekin pussiin Inferno 33 Irinan ja SSR Laylan väliin. Tässä kohdalla tuli taas kerran todettua meidän surkea vauhti ja kulma luovilla. Ekan lähdön viimeinen sija oli ansaittu. Toisessa lähdössä tuuli hyytyi täysin ja selän länsireunalta löytämämme hönkäyksen voimin nousimme kolmanneksi. Kisasijoitus 6/6.
Lopullinen rankingsijoitus oli 7. Ensi kesään lähdetään kosto mielessä..............
Ihmeen kauniisti sait Immen purjehduksesta kirjoitettua, ainekset olisi ollut todelliseen kauhutarinaan :)
VastaaPoista-JP-
Aika kultaa muistot. Sen verran on kuitenkin arpikudosta, että jalka ei unohda koskaan.
VastaaPoistaKuulostaa ihan normikaudelta :)
VastaaPoistap.s. Miksei anonyyminä voi kommentoida, tietoinen valinta?
No niinhän se, sama sählääminen jatkuu kaudesta toiseen...
VastaaPoistaJos tästä jotain ymmärtäisin, voisin jotain hanikkaa kääntää. Asetuksissa kysytään mm. jotain translitteroinnista. Mitä vittua? Minulla oli oma auto jo armeija-aikoina....
Palvelukseen halutaan: Webmaster
Viittasin normikaudella lähinnä yhden tutun Siesta-tiimin toilailuihin...tasoituspurjehdus on toisinaan tosi rentouttavaa.
VastaaPoistaOnko suunnitelmia lähteä kesällä meriveteen kisaamaan?
No näin ymmärsin. Tästä voinee päätellä, että "normikausi" tarkottaa samaa kanavan molemmin puolin.
VastaaPoistaVSSR:ään ollaan tulossa ja HTR on ohjelmassa 61 % mahdollisuudella. Prosentti päivittyy useammin kuin jaksaa avata tietsikan...