maanantai 19. toukokuuta 2014

Viritys kauteen

Ja niin alkoi kesän ensimmäinen siirtoretki. Tajusin siinä samalla, että venettä tullaan näillä näkymin siirtämään tänä kesänä yhteensä reilut kaksi viikkoa. Kuluvan virvokemäärän tilavuutta en ala edes arvailemaan. No meneehän se kesä näinkin...


Ja aluksihan oli niin perkeleen kylmä. Viima tunki kaikkien vaatteiden läpi ja välillä luukusta ojennettu kahvikuppi oli aika laiha lohtu...


Mutta kanavalla alkoi jo vähän lämmetä ja seuraavana aamuna viimeisellä sululla alkoi jo tuntua että kesähän se sieltä tulla jolkottaa...


Viipurinlahti oli perinteitä noudatellen rasvatyyni ja sama homma jatkui koko päivä. Tulipahan kasattuna vehkeet ja herkisteltyä mm. vuosikausia murhetta aiheuttanutta tuulimittaria sekä muita vimputtimia...


Suomenlahdella ei veneitä tullut vastaan kuin yksi ja sekin oli seurakaveri Osmo Melasen hankkima Dufour 34. Nautiskelimme kyljittäin lonkerot ja onnittelimme hankinnasta. Komia vene!



Purjehdus jäi tältä päivältä ja illaksi paineltiin Kotkan Sapokkaan...


Seuraavana päivänä päästiin sitten ihan spinnuttelun makuun ja sovittelimme myös uuden kolmosgeen mastoon ihan vaan koemielessä. Nätisti istui, vaikka varsinaisia trimmejä sillä ei vielä lähdettykään hakemaan, kun matka olisi vienyt tasan väärään suuntaan. Mutta toiveita herättävän kapistuksen on Tomppa meille jälleen virkannut...

 
Matkalla löytyi myös kauan kadoksissa ollut prebendi. Asentajan nauttimalla asennusoluella oli varmasti vaikutuksensa...



Ja sitten vaan odottamaan kauden avausta.....

maanantai 12. toukokuuta 2014

Mikään ei muutu...

Niinhän se menee, että vuodet on monessa suhteessa toistensa kopioita. Vene on onnellisesti järvessä ja siirtokeikka kohti Helsinkiä ja HSK:ta alkaa torstaina, mutta miehistöä ekaan kisaan on yhtä vaikea saada, kuin aikaa osaavalle lääkärille. Julkaisenkin nyt avoimen työpaikkailmoituksen:

Työaika: 24.-25.5.2014
Sijainti: Ytterskärin välittömässä läheisyydessä
Työtehtävät: narujen vetelyä komentojen mukaan
Vaatimukset: elossa
Koulutus: -
Palkka: paska
Työkaverit: vittumaisia huutajia




Jos joku kokee täyttävänsä kriteerit ja sietävänsä kaksi päivää huonoa kohtelua ja luokattomia juttuja paskoissa olosuhteissa, voi laittaa jonkinmoisen viestin...

maanantai 31. maaliskuuta 2014

The Päivä

Vuodessa on joitakin The Päiviä. Yksi on, kun saa paljastaa uskollisen kumppaninsa hivelevät muodot talvivaatteiden alta. Viimeisin vähän reippaampi puhuri veikin palttoon viimeisen käyttöpäivän yli, joten syksyllä lähdetään taas vaatekaupoille...





Mutta kesä on nyt virallisesti nurkan takana ja kaikenmaailman kevätsäätämiset voi taas alkaa...

keskiviikko 26. maaliskuuta 2014

Kovaa intoa!

Ja into oli kova, kun miehistö kokoontui perinteiseen kauden avaavaan saunailtaan. Ilmeistä ja tekemisestä pystyi aistimaan, että köysien raplaamista odotti malttamaton joukko...


Lisäksi pureuduttiin menestyksen takaaviin kilpailuelementteihin huolella...


Ja kun lopulta pääsimme saunaan, totesimme yhteen ääneen, että 36.7 -mestaruus on enää vesillelaskua vailla. Lähtis vielä nuo jäät...

lauantai 8. maaliskuuta 2014

Jahas...

Avarit on näköjään tehnyt pikaisia ratkaisuja LYS-lukujen suhteen. Harvoin on rankingia ratkaistu maaliskuussa, mutta nyt voittaja ainakin ison-LYSsin osalta on jo selvillä. Ylivoimainen voitto tosin vaihtuu vain voitoksi. Onnea vaan. Tietysti oikein sopivissa olosuhteissa voisi.... no joo........ Onneksi omat kisasuunnitelmat ovat muualla kun Saimaalla. Voisi olla muuten lieviä motivoitumisongelmia....

 
 

tiistai 11. helmikuuta 2014

Kausi 2014




Alkaa pikkuhiljaa selvitä myös nuo ensi kesän kuviot. 36.7 -fleetti on tehnyt hienoa taustatyötä ja yhteistyökuvio X-35 köörin kanssa lienee julkaistavaa tavaraa. Eli ensi kesän kolmekuusseiskojen mestari ratkaistaan pitkälti ratakisoissa, joita ajetaan yhdessä X-35 veneiden kanssa, mutta toki omina lähtöinä. Viikonloput ovat 24.-25.5., 16.-17.8., 30.-31.8. ja 13.-14.9. Lisäksi tuohon kattaukseen pitää luonnollisesti lisätä SSSR, mutta luokasta ei vielä ole tietoa. Toivottavasti se on oma luokka, mutta aika näyttää. Orsikirjaa tuskin kaikki ovat halukkaita hankkimaan. HTR oli myös vähän mietinnässä, mutta näkyy olevan päällekkäisyyttä.

Venepaikka-asiakin tuntuisi olevan kunnossa ja viimeisen tiedon mukaan Arwen ja First Lady viettävät alku- ja loppukesän vierekkäin Hoskilla. Hieno homma!!!

Myös viikkotreenit näyttelevät ensi kesänä isoa roolia 36.7-köörin toiminnassa, mutta meidän venekunta joutunee antamaan tässä kohdin tasoitusta.

Tällainen ohjelma vaatii väkisinkin myös miehistövärväystä, mutta työtä senkin eteen on jo tehty ja toivottavasti jokaiseen kapinaan saadaan se 8 ukkoa mukaan. Myös purjepuoleen on jälleen panostettu ja Tomppa tekaisikin meille uutukaisen G3:n.


Eikä tarkoitus ole lähteä pyytelemään anteeksi, vaan haastaa luokan kärkiveneet ihan tosissaan. Tämä lienee nyt se meidän v. 2006 alkaneen kehityskäppyrän huippukohta ja jos homma lorottaa lahkeelle, pitää vain todeta, että ei meistä sitten koskaan mitään purjehtijoita tullutkaan... Tai sitten laitamme kaiken sen jättöreunan piikkiin...

Kaiken kaikkiaan tuntuu, että luokka menee hyvin eteenpäin ja toivottavasti tällä on merkitystä myös niille, jotka harkitsevat veneenvaihtoa...

Niin ja Saimaa; jos tuo ohjelma toteutuu, saattaa Saimaan kisailu rajoittua kotikulmille, eli Järväriin ja Oopperaan. Lomakausi siellä toki vietetään. Toivotaan vielä, että etenkin viime kaudella harmaita hiuksia, hihojen palamista, pelihousujen repeilyä ja muutakin vitutusta aiheuttanut ongelma saadaan vihdoin kuntoon. Ainakin kaikki sen eteen on nyt tehty....

keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Karkaisu

Näitä hiilarikaukaloita paistetaan nykyisin uuneissa. Meilläpäin rungot karkaistaan pakkasessa. Ajaa saman asian...