maanantai 21. toukokuuta 2012

Training Camp 2012

Insinööriosasto aloitti Training Campin päivää etuajassa kasaamalla vinssit. Eikä insinööri pettänyt tälläkään kerralla. Jokainen osa irrotettiin ja putsattiin. Nää on nyt uudenveroiset!


Vene oli vesillelaskun jäljiltä aivan talvisäilytysasussaan, mutta kun kymmenen innokasta gastia pamahtaa paikalle, alkaa syntyä. Vuosia on saanut yksin puurtaa päiväkausia, mutta nyt vene oli purjehduskunnossa alle kolmessa tunnissa ja moni sitten joskus -huoltokohde tuli samalla hoidettua.




Ja sitten vesille. Aluksi riisseliä ja vettä tankkeihin ja sitten purjeita ylös. Seuraavaksi joku kysyy, että mihin te sitä vettä...

Kokeiltiin sitten myös tätä mustaa kakkosta, jota ei koskaan ole tosimielessä säkistä kaivettu. Eikä kaiveta jatkossakaan. Kuva kertonee enemmän kuin tuhat sanaa... Päätelmä koko purjesetistä alkaa olla se, että uutta huutaa, mutta näillä mennään ainakin tämä kesä.


Spinnulla saatiin tolskata ihan reippaassa 5-8 metrin tuulessa ja uutena juttuna on jatkossa nosto/lasku keulaluukusta sekä tuplaskuuttien käyttö, mikäli ei ole ihan kevyttä tarjolla....


Mastoonkin saatiin vihdoin kunnon trimmi. Tai ainakin entistä huomattavasti parempi. Tämä on nyt se kangastukkuyrittäjän mainitsema dock tune. Elän siinä toivossa, että luovi ei jatkossa tunnu piinaamiselta ja kulmakin olisi vähän siedettävämpi.....


Viikonloppu jatkui seuran veneilykauden avauksella....

Tästä maisemasta monet maksaa maltaita, mutta meilläpäin sellaisen näkee paskahuussin ovesta...

6 kommenttia:

  1. Tuo kakkosgenua näyttää aika repulta mutta nostin sekä takastaagi pitää olla aika piukalla jotta purjeen syvin kohta siirtyisi lähemmäksi keulastaagia. Etustaagi näyttäis roikkuvan ja purjeessa poikittaisiä ryppyja...

    VastaaPoista
  2. Ne rypyt johtuu siitä, että se matsku on ihan loppu. Ei auta, vaikka vetäisis mankelin läpi...

    VastaaPoista
  3. Kuva on otettu päivää ennen kuin rikiä trimmattiin millään tavalla. Lisäksi jaluspiste on päin persettä. Kisko loppui kesken ja G1:n kisko on aivan liian kaukana. Kuvassa skuutti on käytännössä pystysuorassa. Sen lisäksi purje on aivan loppu, hekki todnäk löysällä, falli löysällä... Tuo purje oli yleensäkin vedetty ylös siksi, että pääsimme treenaamaan keulapurjeen vaihtoa vähän navakammassa kelissä.
    JP

    VastaaPoista
  4. Noi etuliikin rypyt tulee ainakin yleensä siitä kun laminaattipurje kutistuu (jonka se aina tekee) ja liikkinauha alkaa rypyttämään. Eli fallia pitää kiskoa entistä voimallisemmin. Mutta kyllä tuon kuvan perusteella takaosa on aivan liian pyöreä ja purje kokonaisuudessaan liian syvä vaikka pussin saisi kuinka eteen. Jos mä jättäisin ne hamekankaat lähettämättä ja panisin jotain laminaattia tulemaan...!?

    VastaaPoista
  5. Mulla olisi kyllä 72 neliöinen code, joka ei ole ihan priima mutta olisi parempi kuin olla ilman....

    VastaaPoista